*      Machinekamer

*      aan dek

*      Lopende projecten

*      We zoeken

*      Links

 

 

Gebouwd in 1923 bij de Arnhemse Stoomsleephelling Mij. bouwnummer 189, opgeleverd 23-10-1923, onder de scheepsnaam Gelria II.

 

 

Varend monument klasse A.

 

 

 

Lengte* breedte* diepte: 21,40*5.00*2.30; 16 ton ‘laadvermogen’.

De oorspronkelijke motor was een 3 cilinder Prins stoommachine van 150ipk, nummer 361, met een 1-vuurs Prins stoomketel met hetzelfde nummer. De eerste eigenaar was J.W. Nuy te Arnhem.

 

 

 

 

 

 

 

In 1953 is de stoommachine vervangen door de huidige MWM RH 134 SU. Een 6 cilinder, langzaamlopende, direct omkeerbare dieselmotor. Het brandmerk was 290B Arnhem 1953 2369 B dd 04-0301953.

 

 

 

terug naar boven

 

 

Machinekamer

Hier is de motor nog een beetje vies.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

terug naar boven

 

 

Aan dek

 

Dit is de ingang naar de achterroef met 3 slaapplaatsen, douche, etc.. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

terug naar boven

 

Lopende projecten

 

Alles doet het!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

terug naar boven

 

We zoeken

Uitlaatspruitstuk MWM RH 134 SU

Reservekop MWM RH 134 SU (inmiddels gevonden)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

terug naar boven

 

Links

 

 

Motoren

*      Machinekamer

 

Makelaars

*      Multiships

*      Fikkers

*      de Bot

 

Conservering

*      Ecospeed

 

Documentatie

*      Instructieboekjes

*      Stationary Engine Magazine - Article Reprinting Service

 

 

Onderdelen / Materialen

*      Cilindervoeringen / koppen

*      econosto

*      loctite

 

Meetinstumenten & gereedschap

 

 

Boorduitrusting en apparaten

 

 

 

 

 

 

 

 

terug naar boven

Laatst bijgewerkt: December 2006